Ce aplicații folosesc pentru a mă organiza mai bine

0

Nu de multe ori am stârnit zâmbete, glume ale prietenelor când le spuneam că trebuie să verific calendarul să văd programul soțului în ziua în care primeam o invitație la un eveniment sau la o ieșire cu fetele. Știți pasiunea mea pentru liste, doar că pe cele scrise pe hârtie le văd doar eu.

Pentru că noi ne descurcăm în general singuri cu copiii, este foarte important să nu ni se suprapună programul, mai ales dimineața, când ducem copiii la grădiniță, după-masa când îi luăm și seara când stăm cu ei. Avem des diferite evenimente, cursuri, întâlniri cu clienții, ședințe care apar, uneori, de pe un moment pe altul. Așa că folosim amândoi calendarul de la Mac. Dar cred că și calendarul de la Google este la fel de eficient, deși recunosc că nu l-am încercat. Și eu și soțul meu avem acces unul la lista celuilalt și putem vedea și edita calendarul. Sunt mai multe categorii : personale, program comun, chestii de familie. Scriem evenimentul, ziua, ora și durata aproximativă. Înainte de a adăuga un eveniment, verificăm dacă este liber în ziua respectivă, pentru a ne asigura că unul dintre noi este mereu disponibil pentru copii. De exemplu, dacă doresc să mă programez la cosmetică la ora 17.00, verific dacă soțul are ceva în program atunci. Mai nou, trecem și serile în care este rândul soțului să le citească povestea și să îi culce pe drăgălași. În timpul zilei, nu contează dacă se suprapun evenimentele, pentru că cei mici sunt la grădiniță. Îmi place calendarul acesta, pentru că pot verifica evenimente și de anul trecut. Astfel văd cât de rar am ajuns să ies la o cafea cu o prietenă sau că nu m-am programat demult la un anumit control medical.

Pentru sarcinile legate de muncă, folosim Asana, o platformă de gestionare a sarcinilor pentru o echipă care lucrează împreună. Cu ajutorul acestei platforme, se pot crea liste de task-uri comune pentru membrii echipelor, în interiorul cărora se pot face planificări, organizări și sincronizări.

În Asana, ne punem unul altuia sarcini de lucru, putem adăuga fișiere, fotografii. Dimineața intru pe platformă, văd ce am de făcut în ziua respectivă și mă apuc să rezolv. Dacă apar sarcini noi, le pun un termen limită și le organizez și pe ele pe categorii. Astfel sunt liniștită că nu uit să programez o postare pe facebook sau să scriu vreun articol important. Și dacă uit, Asana îmi reamintește prin „mementouri”pe care le primesc pe email.

Pentru mine, organizarea este foarte importantă pentru a nu mă pierde în detalii, pentru a nu-mi consuma energia inutil, pentru a păstra un echilibru între toate rolurile sociale. Îmi prioritizez întotdeauna sarcinile ca să nu pierd din vedere ceva cu adevărat important. Și mă asigur că în fiecare zi îmi rămâne și puțin timp pentru mine ! Chiar dacă sunt 10-15 minute înainte să iau copiii de la grădi sau după ce îi culc seara !

Vă reamintesc că, în cadrul Provocării de vineri, vă invit, dragi mămici, să faceți ceva pentru voi, pentru a vă îmbunătăți viața, relația cu copiii sau cu partenerul. Este așa de important să ne simțim bine în pielea noastră, să facem lucruri și pentru noi fără a simți vină. Mai multe articole din această categorie, puteți citit aici.

Dacă v-a plăcut acest articol și dacă îl considerați util, m-aș bucura dacă l-ați aprecia cu un like sau dacă l-ați distribui mai departe. Pentru ultimele articole, urmăriți pagina mea de Facebook sau de Instagram.

 

Sursa foto:Pexels

 

 

About The Author

Sunt Eliza Biro, creator de conținut, profesor, Instructor de Aware Parenting, mămica a doi pitici năzdrăvani care mă inspiră și mă provoacă să evoluez zi de zi.