Sondaj realizat de echipa SuperTeach: cum arată școala online după prima lună

0

Organizația SuperTeach a realizat o analiză a impactului social al izolării asupra profesorilor. În urma chestionarului aplicat celor peste 1000 de participanți la sondaj, mai mult de jumătate au subliniat nivelul ridicat de stres cauzat de perioada de izolare socială. Cu toate că peste 75% dintre profesori nu au primit niciun fel de ajutor sau ghidare din partea conducerii școlii sau a autorităților locale în privința metodelor de lucru la care să apeleze sau platformelor pe care să le folosească în această situație excepțională, totuși peste 88% au continuat să predea online.

Ca urmare, peste 60% dintre profesorii chestionați folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât și pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea și deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte  barierele logistice (necesitatea de a se ocupa și de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie). Profesorii sunt îngrijorați și de dificultățile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia și internetul, doar 32% dintre ei înregistrând o prezență la cursurile online de peste 75%.

Nevoia bruscă de a adopta tehnologia, în contextul în care nu este o soluție unică recomandată pentru toți profesorii, iar profesorii se văd nevoiți să găsească soluții cu resursele proprii, este considerat de către aceștia bulversant, atât pentru ei, cât și pentru copii“, punctează Adina Nica, consultant cercetare și strategie la compania de cercetare Open-I Research.

Sondajul a mai relevat următoarele rezultate:

  • 32% dintre profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online
  • 17% dintre profesori sunt îngrijorați că nu-și pot organiza și monitoriza eficient activitatea,
  • 27% dintre ei spun că reușesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat
  • 30% menționează un grad de acoperire între 25 și 50% din materie.

La acest sondaj au participat cadre didactice din toate județele țării, 74% dintre acestea predând în mediul urban. Dintre acestea,  45% predau la nivel preșcolar și primar, 54% la nivel gimnazial și liceal, 1% la nivel universitar.

Ce ajutor oferă Superteach în această perioadă dificilă

Echipa SuperTeach, proiect național dedicat schimbării de mentalități în educație, dorește să sprijine în continuare proefesorii printr-o serie amplă de workshop-uri de competențe digitale și mentalitate deschisă în educație care să ajute profesorii să găsească soluții mai rapide și mai eficiente

”La SuperTeach, suntem pregătiți să le oferim sprijin atât în ceea ce privește dezvoltarea competențelor digitale, cât și inspirație și idei în gestionarea școlii online, care s-a dovedit provocatoare pentru cei mai mulți dintre ei”, a spus Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și co-fondator al proiectului SuperTeach.

Programul următoarelor webinarii organizate de SuperTeach

  • 14 aprilie – webinarul ”Lecții din criză de folosit la clasă”, susținut de Oana Moraru, fondatoarea școlii Helikon;
  • 15 aprilie – webinarul ”Teoria autodeterminării și  cele 3 nevoi psihologice de bază”, susținut de Urania Cremene, parenting trainer și coach;
  • 16 aprilie – webinar susținut de Părintele Constantin Necula, conferențiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei Șaguna” din Sibiu, doctor în teologie.

SuperTeach va facilita și un webinar pentru dezvoltarea competențelor digitale, susținut de către Andy Szekely, trainer și coach în dezvoltare personală, data acestuia urmând să fie anunțată zilele următoare.

Aceste webinarii vor fi moderate de Dragoș Anastasiu, CEO Eurolines Group și co-fondator al proiectului SuperTeach, și vor fi completate în săptămânile următoare de o serie de alte webinarii a căror tematică a fost solicitată de profesori. Întâlnirile vor fi susținute prin intermediul platformei Webex, vor fi deschise publicului larg și vor fi gratuite.

Informații actualizate despre programul webinariilor sunt disponibile pe website-ul www.superteach.ro și pe pagina de Facebook SuperTeach.

De asemenea, echipa de proiect pregătește profesorilor ediții speciale online ale conferințelor SuperTeach. Informații despre modalitatea de participare vor fi disponibile pe website și pe pagina de Facebook a proiectului.

SuperTeach este un program educațional de voluntariat, lansat în 2017 și realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Educativa.

SuperTeach inspiră profesorii să educe noile generații în spiritul unei mentalități deschise, ajutând elevii să-și descopere pasiunile, să-și maximizeze potențialul și să-și dezvolte competențele cheie pentru a reuși să-și atingă țelurile în viață.

Fondatorii proiectului SuperTeach sunt Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group si Radio Itsy Bitsy, Dragoș Anastasiu, CEO al Grupului Eurolines, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa. În prezent SuperTeach dezvoltă comunități locale în 16 județe cu ajutorul celor 27 de facilitatori ai programului Mentalitatea Deschisă în Educatie și o Platformă Digitală de conținut educativ pentru toți profesorii interesați să evolueze în spiritul nevoilor societății actuale.

Dacă v-a plăcut acest articol și dacă îl considerați util, m-aș bucura dacă l-ați aprecia cu un like sau dacă l-ați distribui mai departe. Pentru ultimele articole urmăriți pagina mea de Facebook sau de Instagram.

 

About The Author

Sunt Eliza Biro, creator de conținut, profesor, Instructor de Aware Parenting, mămica a doi pitici năzdrăvani care mă inspiră și mă provoacă să evoluez zi de zi.