Cum să nu mai privim viața ca pe o imensă sală de așteptare

0
tu ce-ai făcut pentru tine astăzi

Existența e un lung șir de așteptări, de dileme. Viața nu ne oferă artificii în fiecare zi. Experiențele cotidiene nu sunt dintre cele mai variate și atunci cel mai des trăim pentru momentele care vor urma și pe care ni le imaginăm la superlativ. Ne petrecem fiecare zi așteptând ceva. Așteptăm week-endul, vacanța, salariul, o întâlnire cu o persoană dragă, să scăpăm de rate, să depășim o perioadă grea din viață etc.

Ne facem planuri și așteptăm să se realizeze. Dacă eșuăm, o luăm de la capăt cu alte noi așteptări. Întotdeauna așteptăm ceva, fără să ne putem bucura cu adevărat de niciun moment în viață, pentru că, noi deja ni-l imaginăm pe următorul. Ne închipuim viața peste un an, doi, zece, fără să știm măcar dacă vom ajunge să mai trăim acele momente. Tot timpul amânăm, refuzăm să ne facem mici plăceri convingându-ne pe noi  înșine că e mai bine să așteptăm. Ne dorim tot timpul altceva și nu apucăm să ne bucurăm de realizările noastre. Odată ce-am obținut ceva, o luăm de la capăt cu o răbdare de Sisif, așteptând altceva de la viață.

Câteodată, ar trebui să ne oferim câte un moment de răgaz și să trăim hedonist clipa. Ar trebui să reflectăm la faptul că odată cu așteptarea anumitor momente din viață, pierdem și un timp prețios pe care nu-l vom putea recupera niciodată. Tot așteptând diverse situații, vom ajunge să ne întrebăm când a trecut viața pe lângă noi și noi unde am fost în tot acest timp?

De aceea provocarea de astăzi este să luăm o pauză, să stăm cu noi în tihnă și să ne întrebăm: spre ce gonim? Ce ne aduce bucurie? Ce ne dorim cu adevărat acum? Nu peste o lună, nu peste un an sau peste cinci. Să exersăm prezența conștientă, să facem un exercițiu de mindfulness. Putem începe cu banalul exercițiu al celor trei respirații, despre care vorbesc instructorii de mindfulness, care ne ajută să ne eliberăm de presiunea gândurilor și să ne conectăm cu noi înșiși. Respirația ne ajută să ne limpezim mintea și să revenim în prezent fără judecată și fără critică. Să ne oferim șansa doar să fim! Apoi putem face o plimbare de 15-20 de minute fără un scop precis, în afară de  a observa. Plimbarea are și ea rolul de a ne face ordine în gânduri. În timpul plimbării observați cât mai multe lucruri interesante. Reveniți pe parcursul zilei la starea de prezență conștientă și nu lăsați gândurile să zburde nici în trecut, nici către viitor. Observați ce este în jurul vostru, cum vă simțiți. Chiar dacă stați la coadă la magazin sau mergeți cu autobuzul puteți recurge la acet exercițiu de observare, care vă aduce în prezent.

Viața nu trebuie să fie doar despre așteptare. Viața este acum și aici, chiar și când momentele trăite nu sunt dintre cele mai plăcute! Starea de prezență conștientă în care ne concentrăm atenția la momentul prezent fără judecată și fără critică trebuie să devină o constantă permanentă a vieților noastre.

Tu ce-ai făcut pentru tine astăzi?

 

Total 3 Votes
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

About The Author

Sunt Eliza Biro, Instructor de Aware Parenting, profesor, mămica a doi pitici năzdrăvani care mă inspiră și mă provoacă să evoluez zi de zi.