Educație fără constrângeri- Michael Thompson

0

Trăim într-o lume axată pe competivitate, în care se consideră că succesul în viață este direct proporțional cu performanțele academice ale copilului. În acest context, părinții pot deveni confuzi în alegerea unui model educațional pentru copiii lor. Astfel, aceștia ajung să exercite o presiune asupra copiilor lor de a avea rezultate deosebite în școală și de a intra la cele mai bune facultăți. De cele mai multe ori, dorințele sau nevoile autentice ale copilului sunt ignorate, iar consecințele pot fi dezastruoase pentru sănătatea fizică sau emoțională a acestuia.

Despre această problemă controversată a obsesiei pentru performanță vorbește Michael Thompson în cartea sa Educație fără constrângeri, o carte care îi face pe părinți să își reevalueze viziunea despre școală și care bulversează, deoarece distruge mituri și prejudecăți despre educație.

Celebra întrebare „Cum a fost la școală?”, care trădează de fapt nevoia părinților de control, de a afla tot ce învață și ce experimentează copiii lor la școală în fiecare zi ar putea fi înlocuită cu „Cum vă simțiți astăzi?”. Părinții îi pot ajuta în acest fel pe copii să își exprime sentimentele diverse pe care le trăiesc odată cu experiențele de învățare din școli.

Michael Thompson reunește în cartea sa mărturii ale mai multor elevi, studii de caz, jurnale alături de experiența propriilor săi copii pentru a ne face să înțelegem mai bine „voiajul psihologic” al fiecărui copil, „complex și palpitant, câteodată penibil, adesea plicticos”, atunci când vine vorba de ceea ce acesta trăiește în școală.

În vizunea autorului, experiența școlară este constituită din trei niveluri: Lecția, Strategia și Autocunoașterea. Pentru adulți lecția este cea mai importantă. Deoarece școala nu este nicidecum ușoară pentru copii, aceștia își dezvoltă propria strategie pentru a face față cerințelor școlii și așteptărilor părinților. Autocunoașterea este ceea ce obțin copiii în școală, ceea ce învață despre ei înșiși.

De asemenea,Michael Thompson atrage atenția asupra faptului că notele sunt adesea supravalorizate și reprezintă o presiune enormă pe umerii copiilor, ele nefiind relevante pentru succesul în viață al viitorului adult.

Cartea este totodată o invitație pentru părinți să pătrundă în universul intim al copiilor, să empatizeze cu aceștia, amintindu-și ei înșiși propriile experiențe trăite în școală, să le asculte nevoile și dorințele și să-i ajute să facă față emoțiilor diverse care îi pot copleși pe copiii lor.

Mesajul profund pe care îl transmite Michael Thompson, în calitate de psiholog, de consilier școlar, dar și de tată este acela, că adulții trebuie să-l însoțească pe copil în călătoria psihologică prin școală, cu încredere, afecțiune, lăsându-i acestuia libertatea de a face alegeri și de a-și urma visul.

Educație fără constrngeri este o carte care va schimba viziunea asupra educației și îi va determina pe părinți să reflecteze adânc la ceea ce iși doresc ei pentru copiii lor, dar și la ce anume își doresc aceștia.

Cartea poate fi găsită la Editura Herald în colecția Parentaj.

Dacă v-a plăcut acest articol și dacă îl considerați util, m-aș bucura dacă l-ați aprecia cu un like sau dacă l-ați distribui mai departe. Pentru ultimele articole urmăriți pagina mea de Facebook sau de Instagram.

 

About The Author

Niciun comentariu on "Educație fără constrângeri- Michael Thompson"

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *