Instagram – a fi sau a nu fi?

1

De vreo nouă ediții mă străduiesc să ajung la întâlnirile bloggerilor părinți, organizate de Ana și Lavinia de la Parenting PR.A zecea a fost cu noroc, căci s-a nimerit într-o zi în care programasem deja o călătorie la București cu familia. În plus, m-am bucurat când am aflat tema: #DPT10: How to Instagram. Mi s-a părut un semn, deoarece cu doar o săptămână în urmă am început să devin curioasă de Instagram. Tot auzeam în dreapta și în stânga și nu înțelegeam exact ce este.

În primă fază mi-am spus: încă o rețea de socializare care să îmi mănânce timpul liber și așa inexistent? O prietenă a făcut puțină lumină în ceața din mintea mea și m-a ajutat să mă familiarizez cu rețeaua. Cu toate astea, am rămas cu multe dileme.

De aceea, când s-a lansat tema și s-a anunțat data întâlnirii mi-am spus: acesta este momentul.

Ajunsă la eveniment, m-am simțit realmente ca într-o mare familie. Oameni calzi, prietenoși, deschiși m-au întâmpinat și m-am bucurat să fiu parte dintr-o comunitate așa frumoasă. Este atât de interesant să cunoști și în offline persoane pe care le admiri în online.

Primul speaker a fost Robert Diaconeasa care are un cont pe Intagram abosulut fabulos, din punctul meu de vedere. Îmi plac pozele lui și mesajul pe care acestea îl transmit.

Deși el nu se consideră un profesionist în acest domeniu în adevăratul sens al cuvântului, este unul cu siguranță. Pasiunea, munca și talentul l-au dus la cei peste 10.000 de urmăritori.

Robert ne-a vorbit despre importanța contului Instagram, dar ne-a spus că este alegerea noastră dacă îl folosim sau nu. Ne-a precizat și faptul că nu este pentru toată lumea și că nu este o problemă dacă nu folosim această rețea. Putem să îl utilizăm pentru propria noastră plăcere sau putem să îl monetizăm.

„Instagramul nu este pentru toată lumea”.

El ne-a oferit și câteva sugestii pentru cei care doresc să crească pe Instagram.

În primul rând fiecare trebuie să își răspundă la câteva întrebări: de ce folosește Instagramul? Ce mesaj vrea să transmită prin pozele postate? Spre ce direcție doresc să se îndrepte cu acest cont?

Odată clarificate aceste aspecte, se trece la nivelul următor.

Pe contul de Instagram, nu trebuie să fie haos. Pozele să aibă acceași direcție și să ne reprezinte.  Îmi place mult ideea cu fotografiile care transmit o poveste, o emoție. Îmi place și provocarea de a face fotografii originale, din unghiuri la care alții nu s-au gândit până atunci. Să oferi diferite perspective asupra unor aspecte obișnuite. Să transmiți frumosul prin imagine.

Claritate și viziune unitară pe contul de Insagram.

Pentru a fi calitative, este nevoie ca pozele să fie editate. M-am speriat inițial că acest fapt presupune multă muncă și abilități tehnice, dar cu programele de editare, care pot fi instalate pe telefon, se pot edita rapid pozele. Snapseed și Canva sunt doar câteva din aceste programe de editare.

În afară de aceste programe, se pot folosi și filtrele de pe Instagram. Este bine să se respecte o viziune unitară și să se folosească mereu aceleași filtre de editare.

Hashtag-urile sunt importante pentru Instagram.

Căutările pe intagram funcționează după hashtag-uri. Aici chiar s-a făcut lumină în mintea mea și am înțeles și eu logica lor. Robert este de părere că ideal ar fi să se folosească între 25 și 30 de hashtag-uri. În funcție de direcție, căutăm hashtag-urile cele mai relevante în domeniul respective sau ne creăm propriile noastre hashtag-uri.

Este bine să folosim hashtag-uri cu rata între 80 de mii și 500 de mii, iar 5 dintre ele să fie sub 500 de mii.

La început eu amestecam hashtag-urile din română cu cele din engleză, dar se pare că nu este bine cum am procedat. Și aici trebuie să facem o alegere în funcție de direcția dorită.

Fiecare își găsește momentul oportun de postare pe Instagram, De exemplu, Robert postează între 7-9 dimineața sau între 11-12.30 seara, pentru că a observat că atunci este activ publicul său. De reținut că trebuie să postezi măcar o data pe zi.

Următorul speaker a fost Mihai Răitaru, el ne-a introdus în lumea fotografiei și ne-a explicat cum ar trebui să procedăm ca să avem poze reușite. De la el am învățat că trebuie să focalizăm obiectul sau persoana astfel încât să nu apară vreo față tăiată sau doar o parte din obiect. Să găsesc unghiul potrivit și să mă gândesc la ce anume doresc să transmit prin poza respectivă.

Ascultând-o pe Alina Rachieru Ilie, brand manager la Pineberry, m-am hotărât să transform contul de Instagram din personal în cont de business.

Am aflat și cum e cu follow și nonfollow. În funcție de ce îți dorești, e bine să dai tag unor conturi cu număr mare de followers să le atragi atenția asupra contului tău. Important este să rămâi autentic și fidel valorilor în care crezi.

Drept să vă spun, pe mine m-au convins invitații. Cred că îmi cam place Instagramul și îmi oferă noi provocări. Vă las contul meu care acum e la început de drum. Sunt curioasă cât și cum va crește în continuare: https://www.instagram.com/elizabiro/.

În afară de informațiile valoroase pe care le-am aflat la acest curs, am luat cu mine și provocarea lansată de Ana Nicolescu, inițiatoarea comunității bloggerilor părinți, de a ne cunoaște mai bine pe noi înșine, de a ne descoperi menirea și potențialul.

Evenimentul a avut loc la Conacul Golescu Grant și a fost sponsorizat de Lidl.

Text Eliza Biro

Credit foto: Mihai Răitaru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total 4 Votes
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

About The Author

Sunt Eliza Biro, Instructor de Aware Parenting, profesor, mămica a doi pitici năzdrăvani care mă inspiră și mă provoacă să evoluez zi de zi.