Cum să trăim conștient perioada sarcinii

0

Două liniuțe pe testul de sarcină și viața unei femei se transformă peste noapte într-o aventură miraculoasă cu un amalgam de emoții și stări sufletești. Imediat încep grijile, dilemele: La ce medic să merg? Unde să nasc? Ce analize trebuie să fac? Ce am/nu am voie să mănânc? Ce pătuț, cărucior etc. e mai bun pentru copilul meu?, ritmul devine mai alert, căci mama poate mai are proiecte importante de terminat, treburi de rezolvat.

De multe ori tumultul vieții nu îi permite mamei să cuprindă esența acestei minunate perioade, să se oprească și să își îndrepte atenția către puiul de om care se zămislește în interiorul său.

Înainte de a rămâne însărcinate, femeile zilelor noastre își petrec viața într-o stare de activitate constantă ca într-un carusel. Și apoi, dintr-o dată, se regăsesc într-un regim de funcționare cu un ritm mai lent. Femeia resimte o oboseală care o face să încetinească ritmul. Organismul își consumă energia pentru a oferi ființei nou create toate condițiile unei dezvoltări optime. Myla & John Kabat-Zinn în cartea „Mindfulness pentru părinți” consideră că: „Dacă ignorăm aceste modificări, continuând să avem același stil de viață ca mai înainte, atunci putem pierde o oportunitate extraordinară, care va trece extrem de repede, cea de a experimenta lumea într-un mod diferit, mai lent, mai conștient și mai plin de sensibilitate. Chiar dacă nașterea iminentă ne atrage continuu gândurile și imaginația către viitor, starea noastră mereu schimbătoare ne atrage și ea, din ce în ce mai mult, către miracolul a ceea ce se întâmplă acum.

Prin starea de mindfulness pe care o putem cultiva în timpul sarcinii ne îndreptăm atenția de fapt spre interior, ne oferim ocazia de a fi în armonie cu noi însene. Devenim conștiente de gândurile, de sentimentele noastre, de propriul corp și de copilul nostru. Cu ajutorul respirației putem să ne orientăm către zonele din corp în care simțim tensiune și să începem să o eliberăm.

Starea de conștientizare nu înseamnă că trebuie să ne simțim într-un anumit mod, să dobândim o stare ideală indiferent de senzațiile negative pe care le putem experimenta în sarcină. Chiar dacă de multe ori ne simțim rău, balonate, avem dureri, încertitudini, temeri, putem accede la starea de conștientizare, de recunoaștere și acceptare a tuturor stărilor cu care ne confruntăm. Paradoxal, în acest mod putem ajunge chiar la o stare de calm, de bine și de relaxare.

Putem dedica un anumit moment al zilei sau poate să ne rezervăm chiar o perioadă de timp pentru a ne îndrepta atenția către noi înșine, către interior, să ne privim viitorul copil cu acceptare și iubire.

În această perioadă ne ajută să gândim pozitiv, să ascultăm povești frumoase despre nașteri împlinitoare, să găsim un medic care să ne susțină, să ne răspundă la toate întrebările și să ne asculte doleanțele legate de naștere. Participarea la programe de pregătire pentru naștere, întâlnirea cu moașe, educatori prenatali care să susțină nașterea naturală, cu blândețe și care să ne dea încredere în procesul natural al nașterii, alegerea locului în care ne vom simți mai în siguranță și confortabil să naștem, toate acestea ne ajută să avem o naștere luminoasă și împlinitoare.

Sarcina este o perioadă minunată, trebuie să ne oferim timp să o trăim frumos, în armonie cu noi și cu ființa miraculoasă pe care o purtăm în pântece.

de Eliza Biro

Total 1 Votes
0

Tell us how can we improve this post?

+ = Verify Human or Spambot ?

About The Author

Niciun comentariu on "Cum să trăim conștient perioada sarcinii"

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *